przejdż
do oferty
na skróty
Jak składować towary niskim kosztem?
Niemalże każda firma działająca stacjonarnie lub w branży e-commerce potrzebuje magazynu, w którym będzie składowała swoje towary, zanim te trafią do klientów. Nadwyżki produkcyjne oraz niesprzedane produkty muszą być odpowiednio przechowywane. Zapewnienie takich warunków, zabezpieczenie towaru oraz zatrudnienie pracowników do obsługi magazynów to kosztowne przedsięwzięcie, które pochłania znaczne zasoby przedsiębiorców. Czy istnieją sposoby, by takie wydatki ograniczyć?
Jakie są sposoby na redukcję kosztów magazynowania towarów?
Koszty magazynowania towarów można ograniczać na wiele sposobów. Najważniejsze jest jednak to, by cięcia finansowe nie zaburzyły pracy magazynów oraz nie wpłynęły negatywnie na obsługę klienta. Jedną z form oszczędności jest np. wynajem hal składowych. Takie rozwiązanie jest ekonomiczniejsze od budowy własnych obiektów zwłaszcza w przypadku tymczasowego składowania towarów. Niemniej opłaca się też przy składowaniu długoterminowym. Powodem tego są np. oszczędności wynikające z eliminacji kosztów utrzymania m.in. regałów magazynowych czy innych sprzętów.
Innym sposobem na redukcję kosztów magazynowania jest zabezpieczenie towarów przed kradzieżą i uszkodzeniami. W czasie transportu wewnętrznego lub w wyniku nieprzestrzegania procedur może dochodzić do wielu nieplanowanych sytuacji, które narażają przedsiębiorców na straty finansowe. Aby ich uniknąć, warto m.in. zatrudnić wykwalifikowaną kadrę do obsługi magazynów bądź też wynajmować magazyny obsługiwane przez doświadczonych pracowników. Odpowiednio przeszkolona załoga wie, jak zadbać o bezpieczeństwo towarów.
Niskie koszty składowania towarów zapewnia też tzw. system cross-docking. Polega on na tym, że w pierwszej kolejności towary trafiają do magazynu, a następnie bez konieczności przechowywania, wysyłane są do klientów. Wprowadzenie systemu cross-docking znacząco redukuje liczbę potrzebnych magazynów, a niekiedy nawet całkowicie wyklucza konieczność magazynowania. Takie rozwiązanie istotnie wpływa na obniżenie miesięcznych wydatków firmy. Ponadto oprócz tego, że zmniejsza koszty logistyczne, usprawnia też wysyłkę towarów, co podnosi zadowolenie klientów.